Tuesday 29 May 2012






























I lördags var jag på en kvällsresa till Amerika, för vi gick på restaurangen Little America, åt hamburgare och träffade Loreens syster. Sedan var det ESC och det var bästa kvällen på länge.
Resten av helgen var jag sängliggandes med feber dock så det blev merlin-maraton och tedrickande.

Har känt mig ensam i princip hela helgen. Bara för att Ingrid inte varit hemma, och det suger för snart flyttar hon. På riktigt. Både hon och Karin. de lämnar mig kvar här i det gråa, tunga och jobbiga. De går vidare mot något nytt. Nya människor, nya städer, nya upplevelser. Jag är kvar i samma rutiner, med samma skitmänniskor och samma eviga plugg.

Studentyran som far omkring i staden gör mig illamående. och så finns det de som har flera hundra dagar kvar. Ja, en sådan är jag. Det är bara de jobbigaste åren kvar nu. Ensam i den här helvetesstaden. Klart att de inte kommer sakna mig, varför skulle dem det? De får fullt upp med sina nya liv, nya vänner och kärlekar. Men jag. Ensammare än någonsin.

No comments:

Post a Comment