Saturday 14 July 2012




Älskade familj. (minus karin)

(firar med bilder från förra årets londonbesök)


Igår satt jag på en äng med min bästa vän, lyssnade på Sagan om ringen-soundtracks och gav henne presenter. Hon är så fin. Sen kom jag hem och mamma hade bokat ett flyg till Barcelona på måndag. Åh. Kan inte riktigt greppa att jag ska dit. Trots att jag egentligen hatar temperaturer över 25 grader och stekande sol så kan jag inte tygla entusiasmen. Barcelona.

Tänk bara att få strosa runt i staden som Carlos Ruiz Zafón så kärleksfullt beskriver i Vindens Skugga och Ängelns Lek. Att se allt som han skriver om och fantisera om att jag går på samma gatstenar som karaktärerna jag älskar så mycket. Det gör mig alldeles euforisk.
    Det är så otroligt skönt att slippa den här staden. Att i fem dagar inte se samma gata med samma gropar. Att inte se ner på samma tuggummiprickiga asfalt eller upp på samma grå cementklumpar till hus. Och jag är inte heller borta så pass länge att jag hinner sakna någon, perfekt.

Puss puss.
           

No comments:

Post a Comment