Monday 9 July 2012




































Alicia. Ett namn som inte riktigt rullar fram på tungan. Hej jag heter Alicia. Det stakar upp sig.
Och är det så att vissa namn representerar en viss personlighet? Att alla Karin är kloka, att alla Ingrid är godhjärtade och att alla Alicia är...vadå? Blyga, osäkra, fåniga?
Frågar jag mina vänner vad jag är säger de att jag är söt. Men det säger inte så mycket om mig, det är irriterande. Det är ju så svårt att analysera sig själv, även om jag är en expert på att försöka. Jag kan ju inte få en uppfattning om mig själv eftersom jag vet varför jag gör allt jag gör, alla tankar som ligger bakom. Hur ser andra människor mig? Hur ses mina försök till att vara klok och godhjärtad som mina systrar?
    Det är en så himla jobbig sak att tänka på.

Alicia härstammar i alla fall från det forngermanska namnet Adelheid vilket är en sammansättning av ädel och ljus. Isådanafall kan jag ju bara hoppas att jag lever upp till det namn jag fick. 

No comments:

Post a Comment